Opvallers

Laat je inpakken door de Opvallers Inpakservice

Hoe vallen merken op in de feestelijke tsunami van al die commerciële boodschappen? Juist, door op te vallen en de doelgroep op de juiste manier in te pakken!

Het einde van het jaar nadert, Black Friday en de feestmaand december staat voor de deur. Nederland gaat weer massaal shoppen en dus het ultieme moment om uit te pakken met jouw merk. Daarom heeft Opvallers in 2024 de Inpakservice in het leven geroepen. “Om simpelweg van elke aankoop een cadeautje te maken. Of misschien zoeken merken wel iets compleet out-of-the box.”

Opvallers, al ruim 20 jaar specialist op het gebied van Field Marketing en Field Sales, ziet juist kansen om in de winter voort te bouwen op wat in de zomer is bereikt. Waar het in de zomer vaak draait om activaties zoals sampling op festivals. Maar in de winter ligt de focus op plekken waar veel mensen samenkomen, zoals winkelcentra en kerstmarkten. Commercieel directeur Renee van der Westen legt uit: ‘Dit najaar lanceren we verschillende winterconcepten die laten zien dat wij als bureau niet alleen seizoensgebonden zijn, maar ook in de winter merken goed onder de aandacht kunnen brengen. Eén daarvan is ‘Laat je inpakken door Opvallers’.


LinkedIn post (9).png

Waardevol contactmoment

Het concept speelt slim in op de feestdagen en biedt merken een onverwacht, maar waardevol contactmoment met consumenten. Van der Westen licht toe: “We bieden merken de kans om hun producten letterlijk en figuurlijk mooi te verpakken. Tijdens de feestdagen kunnen consumenten hun cadeaus laten inpakken door ons team, terwijl we tegelijkertijd het merk centraal zetten in de beleving.”

Out-of-the-box

De inpakservice speelt in op de behoeften van consumenten in een drukke periode en biedt merken tegelijkertijd de kans om speels zichtbaar te blijven. ‘We reizen met ons inpakteam met een mobiele inpakbalie langs winkelcentra en stations, waar onze enthousiaste promotors de cadeaus van consumenten inpakken’, zegt Van der Westen. ‘Het is een simpel maar effectief concept dat inspeelt op de behoefte van mensen tijdens de feestdagen, terwijl we voor onze klanten maximale zichtbaarheid creëren op een onverwachte plek. We doen letterlijk en figuurlijk een strik om het merk en zorgen ervoor dat consumenten met een positieve merkervaring naar huis gaan.’

En als er stadscentra of merken zijn die nog meer op willen vallen? “Dan creëren we een heuse pop-up store. Wij weten hoe dat werkt: van idee tot productie, inclusief locatiescouting en vergunningen. Of misschien zoeken merken wel iets compleet out-of-the box. We helpen al jaren grote merken op te vallen daar waar hun doelgroep is, dus ook dan zijn we er voor ze. We doen dan wel een strik om deze zomer, maar voordat je het weet staan de eerste festivals al weer voor de deur.”


Inpakservice 2024.png

Bekijk hier de animatie over de Opvallers Inpakservice. Hebben we je interesse weten te wekken en ben je benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem dan contact op met renee@opvallers.nl

Nog meer opvallers

Vier je feestje live als je mensen écht wilt bereiken

We namen honderden #TeamCelebrations op voor Rabobank tijdens TeamNL Sport Experiences voor én tijdens Olympische en Paralympische Spelen.

In de hedendaagse snel veranderende wereld is opvallen een vak apart. Het vraagt om lef en specifieke vaardigheden. Bij Opvallers geloven ze dat de kracht van merken voortkomt uit de mensen die ze ‘live’ een gezicht geven. Voor, tijdens en na de Olympische en Paralympische Spelen zette Rabobank bijvoorbeeld meer dan 100 Opvallers in om de campagne ‘Met sport win je vrienden’ te activeren.

Martin Damen, oprichter en algemeen directeur van het ruim 20 jaar geleden opgerichte Opvallers: “In steeds digitalere tijden maakt juist dit persoonlijke contact het verschil. Of het nu gaat om interacties op straat, in een winkel, tijdens een festival, bij een sportevenement of in de trein, mensen worden geraakt door mensen. Onze Brabantse nuchterheid en werklust stellen ons in staat om het volledige productieproces te verzorgen. Van het initiële idee tot de uitvoering, inclusief vergunningen en logistiek. Van concept tot realisatie, wij zetten elke stap in om merken tot leven te brengen. Met als belangrijkste touch point: mensen. Ons motto is dan ook: Mensen. Maken. Merken.”

Rabobank’s #TeamCelebration

Onlangs zette Opvallers haar expertise dus in voor een bijzonder project in samenwerking met Rabobank, de hoofdsponsor van de TeamNL Sport Experience. Damen vervolgt: “Voor en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen hebben wij het door Golazo Brands NL ontwikkelde #TeamCelebrations concept tot leven gebracht. Dit concept is ontwikkeld vanuit het inzicht ‘Met sport win je vrienden’, en benadrukt de kracht van sport in het creëren van verbinding en vriendschap.”


Rabobank #TEAMCELEBRATION (2).jpg

De actie omvatte een speciale campagne waarbij Rabobank sportverenigingen en sportbonden die aangesloten zijn bij het NOC*NSF ondersteunt. “Tijdens de TeamNL Sport Experiences in Arnhem, Den Haag en Apeldoorn konden bezoekers deelnemen aan een op maat gemaakte Rabobank-setting. Naast de creatie van deze unieke setting hebben wij ook gezorgd voor de afstemming met de verschillende evenementenlocaties, en het inzetten van een team van enthousiaste Opvallers die gedurende tien dagen volledig begrepen waar Rabobank voor staat en deze waarden konden uitdragen. We bereikten tienduizenden bezoekers en namen honderden #TeamCelebrations op.”

Naast het activeren op de Team NL Sport Experiences, werd de campagne voortgezet tijdens verschillende studentenintro’s in augustus. Hier konden de studenten hun eigen TeamCelebration opnemen in een videobooth, werden leads gegenereerd om een rekening te openen en zo gebruik te maken van de Rabobank Sportactie. Daarnaast maakten ze kans op Hockey Pro League-kaarten voor zichzelf en hun vrienden.

Damen sluit af: “Om zo’n activatiecampagne goed uit te voeren, is menselijke samenwerking cruciaal. We zijn Rabobank en Golazo Brands NL dan ook dankbaar en kijken uit naar toekomstige campagnes waarin onze mensen Rabobank een gezicht geven.”


Rabobank x Opvallers omslag.jpg

Bekijk hier de volledige video van de Teamcelebration activatie met Rabobank. De samenwerking tussen Rabobank en Opvallers is ook door MarketingTribune opgevallen. Lees het volledige artikel hier.

Lees meer

Ook opvallen?

Benieuwd hoe we jouw organisatie, product of merk kunnen versterken? Kom eens langs op ons unieke kantoor. We maken graag kennis met je!

Neem contact op

Opvallers

Fuutlaan 12
5613 AB Eindhoven

Postbus

Antwoordnummer 11171
5600 VC Eindhoven